Het starten van een bouwbedrijf, het leveren van kaas bij mensen aan de deur of het distribueren van brood aan sportverenigingen en bedrijven. Bij het starten van bepaalde ondernemingen kun je er niet om heen: je hebt een bedrijfsvoertuig nodig. Bedrijfsvoertuigen zijn er in verschillende varianten, denk aan een simpele bedrijfsbus, een koelwagen voor het vervoeren van eten of een vrachtwagen met kraan. Wat het ook mag wezen: in dit artikel vind je een handleiding hoe je een bedrijfsvoertuig op maat laat maken.
Zie het als een stukje marketing
Bij het kopen van een bedrijfsvoertuig denk je niet alleen aan de praktische zaken, maar ook aan het ontwerp van je bedrijfsauto. Sommige ondernemers kiezen voor een bedrijfsauto zonder al te veel poespas en proberen zodoende wat geld te besparen. Maar wij vinden dat je het ontwerp van het bedrijfsvoertuig best wat aandacht mag geven. Zie het als een gratis reclame. Wanneer jij dagelijks met je bedrijfswagen over de weg rijdt, heb je de kans om in een keer heel veel mensen te bereiken. Vermeld op de bus wat je doet, zet er een telefoonnummer bij en kies voor opvallende kleuren. Het laten spuiten van een bedrijfsvoertuig kan prijzig zijn en daarbij is de return on investment lastig te meten, maar het kan je zeker nieuwe klanten opleveren. Wanneer je met een beperkt budget zit kan je het schilderwerk altijd in een later stadium afronden.
Bedrijfsvoertuig op maat
Bij de aanschaf van een bedrijfsvoertuig kun je kiezen uit tweedehandse voertuigen of nieuwe. Wanneer je een budget hebt is het wellicht een beter idee om eerst voor een tweedehandse te kiezen. Het nadeel hiervan is dat het bedrijfsvoertuig niet op maat gemaakt is. Laat je een nieuw voertuig op maat maken door bedrijven, dan bepaal je zelf hoe jouw voertuig eruitziet. Hiermee kun je het voertuig praktisch inrichten en zelf voor een gewenst ontwerp kiezen. Het voordeel van tweedehands bedrijfsvoertuigen zoals een tweedehands vrachtwagen is dat deze vaak al gespoten of bestickerd zijn, wat kosten bespaart op eventuele aanpassingen of branding.
Transportoplossingen
Ga je een transportbedrijf beginnen dan zou je de transportoplossingen eens moeten bekijken. Door vele innovaties is het mogelijk om te investeren in speciale transportoplossingen. Zo hebben zuivelproducten andere transportoplossingen nodig dan bijvoorbeeld bloemen. Deze transportoplossingen zijn volledig ingericht op het product dat van A naar B gebracht dient te worden. Dit maakt het mogelijk om je te specialiseren in bijvoorbeeld het vervoeren van kaas, uien of brood.